Angielski
Oferta prowadzącej zajęcia z języka angielskiego
„Tak naprawdę są tylko dwie rzeczy, które możemy podarować swym dzieciom pierwszą są korzenie, drugą skrzydła”
W ciągu całego roku szkolnego, Pani Magdalena prowadząc zajęcia przygotowuje comiesięczne raporty przedstawiające realizację zamierzonych celów dzięki czemu rodzice mają wgląd do treści przekazywanych na zajęciach( piosenki, wierszyki, słówka).
Na koniec roku szkolnego dzieci otrzymują dyplomy-certyfikaty.
Przedszkolny słowniczek
Październik
Listopad
Grudzień
Styczeń
Luty
Marzec
Maj
Opis programu przez jego autorkę
Inspiracja
Jestem pedagogiem i absolwentką kierunkowych studiów Wczesnego Nauczania Języka Annabywania wiedzy i nowych umiejętności określiłam autorski program nauczania języka angielskiego.
Formą wyjściową do stworzenia programu jest użycie nauki multisensorycznej – stymulującej i wykorzystującej dosłownie wszystkie zmysły dziecka. Metoda multisensoryczna zapewnia „żywiołowość” zajęć, możliwość ruchu i aktywności, która jest tak potrzebna dzieciom w okresie przedszkolnym. Opiera się na możliwości aktywnego reagowania na polecenia nauczyciela i czynnego udziału w zajęciach. Stymulując zmysły, wykorzystujemy muzykę, dźwięki, obrazy, ruch, dajemy dzieciom możliwość reagowania na polecenia całym ciałem (zgodnie także z inną metodą – Total Physical Response). Przykładowo znaczy to, że nauczyciel zamiast pytać ucznia Powiedz mi, czy jesteś szczęśliwy? prosi go, by podskoczył i klasnął, jeśli czuje się dziś szczęśliwy i zadowolony. Nauka multisensoryczna rozwija także wyobraźnię dziecka i zachęca je do poznawania świata i twórczego myślenia.
Słów kilka o zajęciach
Nie zapominajmy, że dzieci w wieku przedszkolnym są otwarte na otaczający je świat. Podczas zabaw, osłuchania się z piosenkami, rymowankami i wielozmysłowym poznaniem otaczających je rzeczy naturalnie i mimowolnie potrafią odtwarzać zasłyszane słowa, zdania i gesty. Dlatego też, nasze zajęcia języka angielskiego to podróż do krainy zabawy, podczas, której przy okazji wykonywania różnych czynności, nauki multisensorycznej, korzystania z gier, książek, kart tematycznych rozwijamy umiejętności motoryczne, słuchowe, uczymy rytmu i intuicji języka. Można by zapytać jak to jest możliwe? Co zrobić, żeby lekcje języka angielskiego dla najmłodszych należały do udanych? Oto recepta – nasze przedszkolaki, na każdych zajęciach wybierają się w podróż do krajów anglojęzycznych, chowają podczas lotu język polski do magicznej szkatułki, a gdy nadchodzi czas powrotu i lądowania w przedszkolu, każdy uczestnik naszej podróży dostaje w nagrodę magiczny stempel. Na naszych zajęciach nie jest wymagane, aby dziecko mówiło. Każde dziecko rozwija się w innym tempie i w swoim czasie zacznie czynnie uczestniczyć w rozmowach, tak jak po urodzeniu nie zaczęło od razy porozumiewać sie w języku ojczystym tak też komunikowanie się w jezyku obcy pojawi sie gdy tylko bedzie na to gotowe.
Super Simple Songs
W naszej pracy stosujemy materiały firmy Super Simple Learning –Super Simple Songs.
Płyty Super Simple Songs to zwycięskie w wielu kategoriach opracowane przez nauczycieli i przetestowane przez dzieci doskonałe materiały do nauki języka angielskiego. Znajduje się na nich ponad 100 piosenek idealnych do odsłuchania w domu, w samochodzie i na lekcji.Dzięki wykorzystaniu muzyki i piosenek pomagamy dzieciom zarządzać ich emocjami, nazywać je, większość zwrotów obrazujemy gestami, które na długo zapadają w pamięci dzieci.
Super Simple Songs to kolekcja zabawnych, dynamicznych piosenek, które uwielbiają śpiewać rodzice, dzieci i nauczyciele. Piosenki uczą dzieci praktycznych i użytecznych zwrotów, których mogą używać od razu.Dzięki temu ze płyty są ogólnodostępne w internecie, a filmiki z wybranych piosenek można oglądać na Youtube rodzice mają możliwość wspólnej zabawy i nauki razem z dzieckiem .