„Najważniejszy obowiązek wobec dzieci to dać im szczęście”
Alen Baxton
Nasze Przedszkole jest placówką nastawioną na szeroko rozumiany rozwój dziecka. Naszym celem jest, aby każde dziecko czuło się tu bezpieczne i akceptowane, aby spędzało czas w życzliwej atmosferze, poznało radość płynącą z zabawy, potrafiło nawiązywać relacje z innymi dziećmi, z przyjemnością odkrywało i rozumiało otaczający go świat, nauczyło się samodzielności, zasad
bezpieczeństwa oraz radzenia sobie z trudnościami. Chcemy, aby dzieci uczyły się otwartości na nowe doświadczenia, rozwijały się harmonijnie i odnosiły sukcesy na miarę swoich możliwości.
- Nasze przedszkole jest kolorowe i przyjazne dzieciom.
- Przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa.
- Programy przedszkola ukierunkowane są na dziecko i jego potrzeby.
- Dzieci korzystają z różnorodnych pomocy dydaktycznych, dzięki którym rozwijają swoje zainteresowania i zdolności, a nauczyciele działają metodami aktywizującymi.
- Wykwalifikowana kadra pedagogiczna dostosowuje swoją pracę do zdiagnozowanych potrzeb dzieci oraz oczekiwań rodziców.
- Przedszkole jest placówką zapewniającą codzienny? kontakt dziecka z językiem angielskim.
- Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, angażuje ich do aktywnego uczestnictwa w różnorodnych działaniach przedszkola.
- Oferta edukacyjna stwarza warunki do aktywności twórczej, rozwijania umiejętności językowych oraz zdolności taneczno – muzycznych.
- Wszyscy przestrzegają praw dziecka, dbają o dobre stosunki międzyludzkie i skuteczną komunikację interpersonalną.
Cele koncepcji pracy:
- Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka.
- Sprzyjanie indywidualnemu rozwojowi dziecka, dostosowanie oddziaływań do jego potrzeb i możliwości.
- Wyrównywanie szans rozwojowych i edukacyjnych wychowanków.
- Rozwijanie uzdolnień oraz wspomaganie dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi.
- Tworzenie warunków do rozwoju aktywności dziecka na różnych płaszczyznach jego działalności.
- Przestrzeganie, upowszechnianie i czuwanie nad respektowaniem praw dziecka.
- Wspieranie nauki języka angielskiego od najmłodszych lat.
- Wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka, współdziałanie z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.
- Organizowanie warunków działalności przedszkola oraz wzbogacanie jego bazy pozwalające na zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa, harmonijnego rozwoju i gwarantującego właściwą realizację zadań placówki.
- Kształtowanie pozytywnego wizerunku przedszkola oraz promowanie działalności przedszkola w środowisku lokalnym.
Zadania priorytetowe:
- Wczesne rozpoznawanie uzdolnień dziecka i dysharmonii rozwojowych oraz uwzględnianie ich w procesie wspomagania indywidualnego rozwoju.
- Opracowanie i wdrażanie systemu pomocy pedagogiczno – psychologicznej.
- Wykorzystanie języka angielskiego podczas codziennych czynności i zabaw.
- Stymulowanie rozwoju dziecka i przygotowanie go do podjęcia nauki w szkole.
- Wspieranie dziecka w osiąganiu sukcesów na miarę jego możliwości.
- Doskonalenie metod i form współpracy ze środowiskiem i rodzicami.
Współpraca z rodzicami:
- Wspieranie rodziców w pracy nad rozwojem i edukacją dzieci – organizacja zajęć otwartych, konsultacji oraz zebrań dla rodziców.
- Organizowanie zajęć adaptacyjnych dla nowo przyjętych dzieci.
- Włączanie rodziców w działania związane z realizacją procesu dydaktyczno – wychowawczego.
- Włączanie rodziców w działania artystyczne ( konkursy plastyczne, muzyczne, sportowe).
- Organizowanie uroczystości o charakterze rodzinnym.
- Wspólna organizacja akcji charytatywnych.
Współpraca ze środowiskiem:
- Współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, przedszkolami, policją, strażą pożarną, władzami samorządowymi, instytucjami użyteczności publicznej.
- Udział w akcjach i programach ogólnopolskich.
Nauczyciel:
- Zaangażowany w pracę przedszkola. Współdziała z rodzicami w sprawach wychowania i nauczania. Wspiera rozwój psychofizyczny dziecka, jego umiejętności, predyspozycje i uzdolnienia. Stosuje nowoczesne metody pracy.
- Prowadzi dokumentację zgodnie z obowiązującym prawem oświatowym. Jest komunikatywny, partnerski, twórczy, otwarty na nowości, dyspozycyjny i taktowny.
Rodzic:
- Czynnie uczestniczy w życiu przedszkola. Wyraża swoją opinię i ocenia pracę przedszkola.
- Otrzymuje rzetelną i obiektywną informację o postępach i trudnościach dziecka.